Adult Motivational Direction for Applied EYL

zainurrahmanssdAdult Motivational Direction for Applied English for Young Learner

written by Zainurrahman

Originally published in Zainurrahman’s Personal Journal 2009

In learning process, especially English for young learner, motivation is one of the aspects must be considered as important by teachers. Young learner’s motivation is a kind of gift that should be kept, developed and directed by teacher as adult. This paper is intended to introduce the Adult Motivational Direction (AMD) as an assistant to teach young learner language, especially English… Get Fulltext free (PDF) here

Paper ini menjelaskan tentang bagaimana mengarahkan pembelajaran anak, khususnya pembelajaran bahasa Inggris anak usia dini, dengan mempertimbangkan aspek motivasi dan variasi individual. Dalam paper ini, dijelaskan tipe-tipe motivasi, komponen motivasi dan juga pertimbangan-pertimbangan krusial dalam membangun motivasi belajar anak. Pembangunan motivasi belajar anak terintegrasi (Integrated Learning Motivation) juga disinggung panjang lebar. Teori yang mendasari Adult Motivational Direction (AMD) adalah Teori Perkembangan Kognitif Jean Piaget, Teori Perkembangan kompetensi proksimal Lev Vygotksy, Teori Pembelajaran Koperatif Robert Slavin, Teori Kecerdasan Majemuk Howard Gardner dan Teori Psikologi McDonald. Paper ini didistribusikan secara gratis sebagai ebook dengan ketentuan sebagai berikut: (1) Dilarang untuk diperjualbelikan, (2) dilarang untuk diplagiat, (3) dilarang untuk mengutip tanpa menyertakan referensi yang benar. Kami sangat mengharapkan kesadaran ilmiah dan kejujuran akademik dari anda.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s